Wielu użytkowników drukarek atramentowych po kilku latach używania drukarki lub po dużej partii wydruków może zetknąć się z sytuacją, gdy drukarka przestaje drukować i pokazuje błąd pochłaniacza zużytego atramentu (tzw. błąd pampersa).
Każdy producent inaczej sygnalizuje błąd w swoich drukarkach. W drukarkach atramentowych Epson naprzemiennie migają dwie kontrolki na panelu, a w programie monitorującym drukarkę zobaczymy komunikat “Okres eksploatacji części wewnątrz drukarki dobiega końca“. Drukarki Canon w programie monitorującym wyświetlają błąd 5B00, a kontrolka błędu miga 6 razy. W drukarkach Brother sygnalizowany jest błąd 46 lub komunikat “Pochłaniacz atramentu pełny / Ink Absorber Full“.
Aby usunąć problem trzeba skasować błąd w tzw. Menu serwisowym drukarki. W niektórych urządzeniach wystarczy wstukać odpowiednią sekwencję klawiszy na panelu, w większości jednak trzeba skorzystać ze specjalnego programu serwisowego, który wykasuje błąd. W sieci jest wiele informacji na ten temat, jednak trzeba być bardzo ostrożnym. Szczególnie w drukarkach Canon skorzystanie z nieodpowiedniego programu może na stałe zablokować możliwość naprawy drukarki. Niebezpieczeństwo takie istnieje również w drukarkach innych producentów.
Samo skasowanie błędu powoduje, że drukarka znów zacznie drukować. Jednak błąd rzeczywiście sygnalizuje przepełnienie tzw. pochłaniacza zużytego atramentu. Trzeba więc pochłaniacz wymienić lub wyczyścić. W przeciwnym wypadku może nastąpić zalanie atramentem wnętrza drukarki lub stołu pod drukarką. W celu zakupu nowego “pampersa” zapraszamy do naszego sklepu.
Sama geneza problemu związana jest z technologią obsługi głowicy drukującej w drukarce atramentowej. Drukarka samoczynnie czyści od czasu do czasu głowicę przepompowując przez nią atrament. Właśnie ten zużyty atrament wypełnia pochłaniacz z czasem powodując opisywany błąd.
Jeśli masz podobny problem ze swoją drukarką zapraszamy do naszego serwisu. Skasujemy błąd i wyczyścimy lub wymienimy pochłaniacz atramentu.